Η εκδρομή της ομάδας του προγράμματος Αγωγής Υγείας MAGNA GRAECIA , «Στη καρδία μου σένα βαστώ» στην Αρεόπολη, Σπάρτη, Σπήλαια Δυρού και Μυστρά, 29-30 Απριλίου 2025. Οι περιοχές της Λακωνίας αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της ελληνικής πολιτιστικής και ιστορικής συνέχειας, από την αρχαιότητα έως το Βυζάντιο και τη νεότερη Ελλάδα. Η επίσκεψη σε αυτές τις περιοχές έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές/τριες της ομάδας μας, να ανιχνεύσουν πολιτιστικές συγγένειες, ιστορικές αναφορές και εθνογλωσσικά στοιχεία που σχετίζονται με την ελληνική διασπορά και τον ελληνισμό της Μεσογείου.
Ενεργός και Αλληλέγγυος Μαθητής Πολίτης
Η συμμετοχή της ομάδας του προγράμματος Αγωγής Υγείας στο Μαθητικό Φεστιβάλ με θέμα: «Ενεργός και Αλληλέγγυος Μαθητής Πολίτης», 6 Μαΐου 2025 στο αμφιθέατρο του Ανοιχτού Πανεπιστημίου.
Το 3ο Γυμνάσιο συνεργάστηκε με το 9ο Γυμνάσιο Πατρών, με κοινές δράσεις πολιτιστικού και γλωσσικού χαρακτήρα, οι οποίες κορυφώθηκαν με τη συμμετοχή μας στο Μαθητικό Φεστιβάλ «Ενεργός και Αλληλέγγυος Μαθητής Πολίτης» (6–7 Μαΐου 2025). Η συμμετοχή μας στο Μαθητικό Φεστιβάλ αποτέλεσε μια ιδιαίτερα εποικοδομητική εμπειρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς ενίσχυσε την πολιτισμική τους ευαισθητοποίηση, την ομαδικότητα και την ενεργό συμμετοχή τους σε θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος. Η χορωδιακή παρουσίαση τραγουδιών σε γκρεκάνικη διάλεκτο ανέδειξε τη σύνδεση της γλώσσας με την πολιτιστική ταυτότητα και αποτέλεσε ένα ισχυρό κίνητρο για περαιτέρω εμβάθυνση στον πολιτισμό της Magna Graecia.
Μουσικά παραμύθια για μικρά και μεγάλα παιδιά
Μέσω μιας διαθεματικής προσέγγισης των μαθημάτων της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Μουσικής οι μαθητές /τριες της Α’ Γυμνασίου κλήθηκαν να γράψουν ιστορίες και
παραμύθια με αφετηρία τη μουσική και πρωταγωνιστές την ορχήστρα, τα μουσικά όργανα που την απαρτίζουν και τις νότες. Πειραματίστηκαν στον τρόπο γραφής, την ελεύθερη αυτοέκφραση και την αποτύπωση των προσωπικών ιδεών, των συγκινήσεων και των συναισθημάτων τους χωρίς το άγχος της αξιολόγησης και τον φόβο του λάθους στην τελική παραγωγή κειμένου. Τελικά κατάφεραν να εξελιχτούν σε συγγραφείς παραμυθιών και μικρών ιστοριών και αγάπησαν τον μαγικό κόσμο της μουσικής!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Στα πλαίσια του μαθήματος εργαστήρια δεξιοτήτων έγιναν τα εξής:
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Στο μάθημα των δεξιοτήτων στην Γ Γυμνασίου , έγινε εννοιολογική ανάλυση και στη συνέχεια ζωγραφική αναπαραγωγή σε μεγέθυνση κάποιων έργων του Εικαστικού BANSKY.
Στόχος ήταν η κατανόηση εκ μέρους των μαθητών της σημασίας της ενεργοποίησης τους όσον αφορά την δραστηριοποίηση τους ως «ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ». Η Δράση διήρκησε εργαστηριακά 5 διδακτικές ώρες.
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Στο μάθημα των δεξιοτήτων στην Β Γυμνασίου , έγινε δημιουργία, εννοιολογική ανάλυση και στη συνέχεια ζωγραφική αναπαραγωγή σε μεγέθυνση έργων των μαθητών με θέμα «ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ». Η Δράση διήρκεσε 10 διδακτικές ώρες.
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΉ ΕΚΘΕΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ 3ου ΚΑΙ 7ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΡΗΝΗ
«ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ»
Σκοπός της Εικαστικής Δράσης είναι η δημιουργική συνάντηση των μαθητών μέσω της διαμόρφωσης ενός δικτύου επικοινωνίας ανάμεσα στους μαθητές/τριες του 3ου Γυμνασίου Πατρών, του 7ου Γυμνασίου Πατρών και του Γυμνασίου Βραχνείκων.
Λαμβάνουν μέρος μαθητές/τριες του 3ου Γυμνασίου Πατρών, μαθητές/τριες του 7ου Γυμνασίου Πατρών και μαθητές/τριες του Γυμνάσιου Βραχνείκων . Στο πλαίσιο της Δράσης επιχειρούμε η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων να γίνει περισσότερο ευέλικτη αξιοποιώντας ποικίλες διδακτικές μεθόδους ανάλογα με το μάθημα, έτσι ώστε περισσότεροι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας να συμμετάσχουν πιο ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν με ουσιαστικό τρόπο ανά ειδικότητα, αλλά και διεπιστημονικά-διαθεματικά και να συνδιαμορφώσουν την πορεία διδασκαλίας ανά τάξη και ανά γνωστικό αντικείμενο Στόχος μας είναι η ενθάρρυνση των μαθητών μας στην αναζήτηση τρόπων εικαστικής έκφρασης με διαφορετικά υλικά, στην εύρεση και χρήση λογοτεχνικών κειμένων, video, μαρτυριών σχετικών με το θέμα «ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ». Παράλληλα επιχειρείται η ευαισθητοποίηση των μαθητών στις έννοιες Πόλεμος, Προσφυγιά, Ρατσισμός ,Ξενοφοβία και η διαμόρφωση στάσεων αποδοχής, αλληλεγγύης και ενσυναίσθησης για τους δοκιμαζόμενους από τον πόλεμο λαούς.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ 2025-2026-
Αιτήσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία
Άρχισε από, Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων, από τον ο/η γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών, στο Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια) και Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια).
Η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων θα γίνεται στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://depps.eservices.minedu.gov.gr/
ο οποίος και θα παραμείνει ανοιχτός για την υποβολή των αιτήσεων έως και τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 και ώρα 13:00.
Επίσης, στον σύνδεσμο βρίσκονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ΠΕΙ.Σ. καθώς και αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων.
Ο/Η γονέας ή ο/η κηδεμόνας ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών κατά την υποβολή της αίτησής του/της, μπορεί να συμπληρώνει το κινητό του/της τηλέφωνο, στο οποίο θα λάβει τα εξής ενημερωτικά γραπτά μηνύματα (SMS):
α. για το εξεταστικό κέντρο στο οποίο θα διαγωνισθεί ο /η υποψήφιος/α και τον κωδικό της αίτησής του/της καθώς και για τα αποτελέσματα των Π.Σ., των ΔΗΜ.Ω.Σ., των Π.Ε.Σ. (2 μηνύματα),
β. για τα αποτελέσματα της κλήρωσης των ΠΕΙ.Σ. (1 μήνυμα).
Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να είναι υποψήφιος/α σε έως 2 Π.Σ. (Γυμνάσια-Λύκεια), ή/και 1 ΔΗΜ.Ω.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο), ή/και 1 Π.Ε.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο) και έως 1 ΠΕΙ.Σ. (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) ταυτόχρονα. Αν έχουν επιλεγεί περισσότερες της μιας σχολικές μονάδες (Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ. και Π.Ε.Σ.) δηλώνεται η σειρά προτίμησης στο Π.Σ.Α.Ε. για τη φοίτηση σε αυτές. Από τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες που έχουν δηλωθεί επιλέγεται επίσης ένα (1) από τα Π.Σ. ή το ΔΗΜ.Ω.Σ. ή το Π.Ε.Σ., στο οποίο ο/η υποψήφιος/α μαθητής/τρια επιθυμεί να είναι επιλαχών/ούσα, σε περίπτωση μη επιτυχίας σε καμία από τις επιλογές του. Σε περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια είναι επιτυχών/ούσα σε ένα από τα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ταυτόχρονα σε ΠΕΙ.Σ. θα πρέπει να δηλωθεί εκ των υστέρων η επιλογή μεταξύ των δύο σχολικών μονάδων επιτυχίας με υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα.
Υπενθυμίζεται ότι:
- η ημερομηνία διεξαγωγής της δημόσιας κλήρωσης για εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία και της απόδοσης του τυχαίου αριθμού προτεραιότητας, για τη ρύθμιση των ισοβαθμιών στα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ. και Π.Ε.Σ., είναι η Παρασκευή 2 Μαΐου 2025. Πληροφορίες παρέχονται στην ιστοσελίδα: https://depps.minedu.gov.gr/
- η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία είναι το Σάββατο 3 Μαΐου 2025. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και μαθηματικών εννοιών. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://depps.minedu.gov.gr/
- η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία είναι επίσης το Σάββατο 3 Μαΐου 2025, καθώς η διαδικασία εισαγωγής στα ανωτέρω Σχολεία θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με τη διαδικασία εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας, μαθηματικών εννοιών και Θρησκευτικών που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στις ιστοσελίδες: https://www.minedu.gov.gr/gepo-menu-m/dieythynsi-thriskeftikis-ekpaidefsis-kai-diathriskeftikon-sxeseon/tmima-ekklisiastikis-ekpaidefsis-kai-thriskeftikis-agogis/ekklisiastika-sxoleia/ekklisiastika-sxoleia-nea
και
- Η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων και γνώσεων για εισαγωγή στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία είναι η Κυριακή 4 Μαΐου 2025. Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές/τριες αξιολογούνται σε γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την Ελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Αντικείμενο της γραπτής δοκιμασίας (τεστ) είναι στοιχεία, τα οποία οι μαθητές/τριες ήδη έχουν επεξεργασθεί και γνωρίζουν από τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση. Ως εκ τούτου, δεν ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης από τα σχολικά εγχειρίδια και οι μαθητές/τριες δεν απαιτείται να μελετήσουν πρόσθετη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://dedimos.minedu.gov.gr/
Το Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) λειτουργεί με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η διαχείριση, η λειτουργία και η εφαρμογή του λογισμικού της ηλεκτρονικής κληρωτίδας του καθώς και του λογισμικού για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων για κάθε Πειραματικό Σχολείο έχει αναπτυχθεί από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – «Διόφαντος».
Επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων
Την προηγούμενη εβδομάδα, η Γ’ Γυμνασίου του σχολείου μας επισκέφτηκε τη Βουλή των Ελλήνων, ξεναγήθηκε στους χώρους του Κοινοβουλίου και έμαθε για την ιστορία του. Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες απόλαυσαν τη βόλτα τους στους γύρω δρόμους.
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΛΕΝΗ
Την Τρίτη 4/2/2025 οι μαθητές της Γ’ Τάξης του Σχολείου μας παρακολούθησαν την θεατρική παράσταση «Ελένη» στο θέατρο ΠΑΝΘΕΟΝ. Η παράσταση βασίζεται στην τραγωδία Ελένη του Ευριπίδη που διδάσκονται οι μαθητές. Η παράσταση αυτή άφησε πολλές και διαφορετικές εντυπώσεις στους μαθητές της Γ’ τάξης που την παρακολούθησαν. Ήταν μια ενδιαφέρουσα και διδακτική εμπειρία.
Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγήτριες Μάρκου Μ., Αυγερίδη Δ.,
Κανελλοπούλου Μ. και ο θεολόγος του Σχολείου Αγραφιώτης Θ.